Behalve fietsers kunnen ook voetgangers gebruik maken van de brug. Op de brug zijn fiets- en voetpad van elkaar gescheiden door een kleurrijke ondergrond. Het fietspad heeft een geelbruine, lichte okerkleur en het voetpad is antracietkleurig. Deze schakering zorgt voor een veilige een leesbare indeling van de brug. Op het hoogste punt, boven de snelweg waar auto's en trams passeren, is het dek bijna 8 meter boven straatniveau. De trappen die bij de tramhalte toegang geven tot de brug zijn in bijpassende vormgeving uitgewerkt en ogen transparant. Daarnaast zijn ze langgerekt en lui genoeg om comfortabel te stijgen naar het brugdek.
Omdat de brug zo lang en recht is, heeft elk detail, dat op die lengte vele malen wordt herhaald, een boeiend visueel effect. De uitkragende ribben onder het dek, die de voetgangerspaden ondersteunen kennen een vast ritme. Ze vloeien over in de balusters. Het oogt als een regelmatig ritme dat zich voegt in de klimmende vloeiende lijn van het brugdek. Het maakt de brug in de beleving lichter, zwevend en naar de horizon wijzend.