De beleving staat voorop
Met het vertrek uit het oude stadion in het Zuiderpark vreesde de fans natuurlijk een verlies aan sfeer. Daarom is in het ontwerp dat architectenbureau ZJA maakte voor het nieuwe stadion alles gericht op het vergroten van de beleving voor de bezoekers. Dat begint al in de centrale hal, waar de looproutes van bezoekers en spelers elkaar kruisen en direct zicht is op de klim van de kleedkamers naar het veld.
De ADO passage binnen in het stadion, waar eten en drinken gehaald kunnen worden en de fanshop zit, is extra breed gemaakt om zo uitnodigend en comfortabel mogelijk te zijn voor de supporters.
De 15 duizend stoelen hebben optimale zichtlijnen op het veld en de fans op de onderste rijen zitten op maar vier meter van het gras. In de hoeken van het stadion buigen de rijen stoelen mee, zodat er geen grote openingen in de menigte ontstaan en de bezoekers zich makkelijker één grote juichende familie voelen. Om die reden is ook de akoestiek van het stadion niet al te veel gedempt. Het is een klankkast. Zodra je binnenkomt golft het enthousiasme van de tribunes je tegemoet. Bovendien zit in het ADO stadion vrijwel iedereen droog als het regent, de overkapping volgt de buitenste lijn van de tribunes.