Project

Busstation Apeldoorn

0139

Het stationsgebied van Apeldoorn is vernieuwd en uitgebreid. Architectenbureau ZJA ontwierp een nieuw 'dynamisch' busstation. Dynamisch houdt in dat een buslijn geen vaste halteplaats heeft, maar via een display een perron krijgt toegewezen.

Groot voordeel van een dynamisch busstation ten opzichte van een standaard busstation is dat er minder ruimte nodig is: er wordt effectiever gebruik gemaakt van de halteperrons. De abri's op de perrons kunnen klein blijven: reizigers wachten onder een grote luifel op de bus en wandelen pas naar het perron zodra duidelijk is naar welk perron de bus gaat. Via displays boven de halteperrons worden zij geïnformeerd welke bus waar zal staan.

Busstation Apeldoorn is een overzichtelijk, sociaal veilig en transparant station. Alle materialen, ook de standaard abri's, zijn duurzaam en goed te onderhouden.

Gerelateerd

Project

Startstation E-lijn, Den Haag

Parametrisch ontworpen eyecatcher

De komende jaren wordt een sterke groei verwacht van het aantal passagiers op Den Haag Centraal. Om in de toekomst meer ruimte te kunnen…

Lees meer
Project

M55 IJmeerlijn, Amsterdam - Almere

Hoe steden groeien

In de 21e eeuw lijkt Amsterdam aan een nieuwe groeispurt te beginnen. Dat is des te opmerkelijker als je bedenkt dat op korte afstand een…

Lees meer
Project

Oosterheemlijn, Zoetermeer

Halteplaatsen en onderdoorgangen voor de RandstadRail

De Oosterheemlijn door Zoetermeer is onderdeel van RandstadRail, een nieuw netwerk van lightrailverbindingen tussen Rotterdam en Den Haag.

Lees meer
Project

Spartacus, Vlaanderen, (BE)

De Lijn verbindt het belgische Hasselt met Maastricht

Tussen Hasselt en Maastricht wordt sneltramlijn 1 van het Spartacusplan gerealiseerd.

Lees meer